TechBord Logo
TechBord detail

پرداخت برای هر کلیک (PPC) چیست؟

مخفف «پرداخت به ازای کلیک» است.

PPC اصطلاحی است که در بازاریابی آنلاین استفاده می‌شود و به یک استراتژی تبلیغاتی اشاره می‌کند که پرداخت برای تبلیغات آنلاین را به تعداد دفعاتی که مردم روی یک آگهی کلیک می‌کنند مرتبط می‌کند. تبلیغات PPC معمولاً در فیدهای صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) و رسانه های اجتماعی (Social Media) ظاهر می شوند. هدف یک تبلیغ کننده هنگام اجرای کمپین PPC این است که کاربران علاقه مند را به یک وب سایت برای فروش یک محصول یا خدمات بیاورد.

موتور جستجو (Search Engine) و سایت های رسانه های اجتماعی معمولاً تبلیغات PPC را از طریق یک مدل حراج اجرا می کنند. وقتی سایت تبلیغی را نشان می‌دهد، یک حراج فوری اجرا می‌کند تا تصمیم بگیرد چه کسی تبلیغ را نشان دهد. ابتدا، یک تبلیغ‌کننده حداکثر هزینه به ازای هر کلیک (هزینه در هر کلیک (CPC)) را تعیین می‌کند که مایل به پرداخت آن است. آنها همچنین جستجوی کلید واژه ها (Keywords) یا جمعیت شناسی رسانه های اجتماعی را که می خواهند هدف قرار دهند انتخاب می کنند. پلتفرم تبلیغات حتی به کیفیت خود آگهی نیز توجه می کند - اینکه چقدر به کلمات کلیدی انتخاب شده مرتبط است، آیا صفحه فرود (Landing Page) تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهد، و نرخ کلیک قبلی تبلیغ (نرخ کلیک (CTR) /x>). این ترکیب عوامل به این معنی است که آگهی با بالاترین حداکثر CPC لزوما برنده نمی شود زیرا یک تبلیغ با کیفیت پایین با بالاترین CPC می تواند به یک تبلیغ با کیفیت بالاتر با CPC کمی پایین تر ببازد.

شبکه های تبلیغاتی همچنین بنر تبلیغاتی (Banner Ad) را در وب‌سایت‌های دیگر با استفاده از مدل PPC، اما با نرخ ثابت به جای پیشنهاد، بفروشید. پلتفرم تبلیغات و تبلیغ‌کننده قبل از اجرای تبلیغات روی CPC توافق می‌کنند، و صفحاتی با ترافیک بالاتر یا مخاطبان با ارزش‌تر، CPC بالاتری را دریافت می‌کنند.

توجه: تبلیغات PPC بیشتر زمانی استفاده می‌شود که یک تبلیغ‌کننده می‌خواهد رانندگی کند. ترافیک به وب سایت آنها اگر هدف افزایش آگاهی از برند باشد، کمپین‌های تبلیغاتی می‌توانند از مدل هزینه به ازای هر میلیون (هزینه در هر 1000 نمایش (CPM)) استفاده کنند که به ازای هر هزار نرخ نمایش صفحه (Impression) (تعداد دفعاتی که یک تبلیغ نمایش داده می‌شود) استفاده کنند. از کلیک). سایر کمپین های تبلیغاتی ممکن است بر اساس هزینه به ازای هر سرنخ (هزینه هر سرب (CPL)) اجرا شوند و زمانی که یک مشتری بالقوه علاقه مند برای اطلاع از یک پیشنهاد ثبت نام کند، هزینه پرداخت می شود.

PPC مخفف چیست؟

تعریف اصطلاح پرداخت برای هر کلیک (PPC) توسط تک بورد

تعریف پرداخت برای هر کلیک (PPC) در این صفحه یک تعریف پایه نگاشته شده توسط تک بورد است. اگر مایل به ارجاع به این صفحه یا استناد به این تعریف هستید، با شرط درج لینک به این صفحه می توانید از این محتوا استفاده کنید.

هدف تک بورد توضیح اصطلاحات کامپیوتری به روشی است که به راحتی قابل درک باشد. ما برای سادگی و دقت با هر تعریفی که منتشر می کنیم تلاش می کنیم. اگر بازخوردی درباره تعریف پرداخت برای هر کلیک (PPC) دارید یا می‌خواهید یک اصطلاح فنی جدید پیشنهاد کنید، لطفاً با ما تماس بگیرید.

آیا می خواهید اصطلاحات فنی بیشتری یاد بگیرید؟ در خبرنامه روزانه یا هفتگی مشترک شوید و شرایط و آزمون های ویژه را در ایمیل خود تحویل بگیرید.