رسانههای اجتماعی به فعالیت آنلاینی اطلاق میشود که در آن افراد با اشتراکگذاری عکسها، ویدیوها، وبلاگ (Blog) پستها، مقالات و سایر محتوای ایجاد شده توسط کاربر (UGC) (UGC) با یکدیگر تعامل دارند. افراد ممکن است محتوای رسانه های اجتماعی را با دوستان خود در شبکه اجتماعی (Social Networking) مانند فیس بوک (Facebook) یا با مخاطبان گسترده تری از مشترکین در یک پلت فرم رسانه های اجتماعی بزرگ مانند یوتیوب (YouTube)، یا TikTok.
هر پلتفرم رسانه اجتماعی متفاوت عمل می کند، اما اکثر آنها برخی از ویژگی های مشترک را دارند. ابتدا، شخصی یک حساب کاربری در اینستاگرام (Instagram) یا سایت اینترنتی (Website) پلت فرم ایجاد می کند. آنها تشویق میشوند یک شبکه اجتماعی از برنامه (App) بسازند و نمایههایی را دنبال کنند تا هر زمان که از سایت بازدید میکنند یا برنامه را باز میکنند، فید محتوایی را که میبینند تنظیم کنند.
فید محتوای رسانههای اجتماعی در اکثر پلتفرمها توسط یک ایجاد میشود. توییتر (Twitter)، با برخی پلتفرمها که به شما امکان میدهند بین یک فید الگوریتمی و یک فید کاملاً زمانی جابجا شوید. این فیدها محتوای دوستان، حسابهای دنبالشده و محتوایی را که ممکن است بر اساس علایق و فعالیت رسانههای اجتماعی دوست داشته باشند، ترکیب میکنند. آنها میتوانند با لایک کردن محتوایی که برایشان جذاب است، فید خود را بیشتر مدیریت کنند. برخی از پلتفرمها همچنین به کاربران اجازه میدهند که محتوا را دوست نداشته باشند تا چیزهای خاصی را کمتر ببینند.
همه باید هنگام اشتراکگذاری در رسانههای اجتماعی مراقب تنظیمات حریم خصوصی خود باشند. اشتراکگذاری یک تصویر یا پست متنی در ابتدا فقط به دوستان و فالوورهای شما میرسد، اما اگر یک پست به اندازه کافی تعامل داشته باشد - یک اصطلاح صنعتی برای تعاملات از جمله لایکها، نظرات، و افرادی که آن را در جدول زمانی خود به اشتراک میگذارند - ممکن است با ظاهر شدن در سایت به سایر افراد سرایت کند. فیدهای الگوریتمی آنها این امر که به عنوان "going الگوریتم (Algorithm)" شناخته میشود، میتواند منجر به این شود که شخصی که محتوا را پست میکند تعداد زیادی دنبال کننده به دست بیاورد، اما ممکن است توجه ناخواسته زیادی را نیز دریافت کند. برخی از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی به افراد این امکان را میدهند که آنچه را که به اشتراک میگذارند فقط به دوستان یا دنبالکنندگان محدود کنند تا کنترلی بر انتشار پستهای خود داشته باشند.
تعریف رسانه های اجتماعی (Social Media) در این صفحه یک تعریف پایه نگاشته شده توسط تک بورد است. اگر مایل به ارجاع به این صفحه یا استناد به این تعریف هستید، با شرط درج لینک به این صفحه می توانید از این محتوا استفاده کنید.
هدف تک بورد توضیح اصطلاحات کامپیوتری به روشی است که به راحتی قابل درک باشد. ما برای سادگی و دقت با هر تعریفی که منتشر می کنیم تلاش می کنیم. اگر بازخوردی درباره تعریف رسانه های اجتماعی (Social Media) دارید یا میخواهید یک اصطلاح فنی جدید پیشنهاد کنید، لطفاً با ما تماس بگیرید.
آیا می خواهید اصطلاحات فنی بیشتری یاد بگیرید؟ در خبرنامه روزانه یا هفتگی مشترک شوید و شرایط و آزمون های ویژه را در ایمیل خود تحویل بگیرید.