مخفف "هزینه در هر 1000 نمایش" است و در تبلیغات آنلاین استفاده می شود. CPM هزینهای را که تبلیغکننده برای 1000 نمایش یک تبلیغ، مانند بنر تبلیغاتی (Banner Ad) یا تبلیغات دیگر میپردازد، تعریف میکند. هر بار که تبلیغی نشان داده میشود، یک نرخ نمایش صفحه (Impression) شمرده میشود.
در حالی که برخی از تبلیغکنندگان مبلغی را بر اساس نمایشها به ناشران میپردازند، بیشتر تبلیغکنندگان برای کلیکهای فردی یا سرنخهای ایجاد شده از تبلیغات آنها پرداخت میکنند. بنابراین، در تبلیغات وب، ممکن است اندازه گیری نرخ پرداخت به ازای کلیک (پرداخت برای هر کلیک (PPC)) یا پرداخت به ازای سرنخ (پرداخت به ازای هر سرنخ (PPL)) موثرتر باشد. در هر صورت، هدف تبلیغکننده این است که با پایین نگهداشتن نرخها تا حد امکان بیشترین تعداد سرنخ را ایجاد کند.
ناشران وب همچنین از CPM برای اندازهگیری درآمد به ازای هر 1000 نمایش استفاده میکنند. در حالی که از نظر فنی این باید «درآمد در هر 1000 نمایش» یا درآمد به ازای هر 1000 نمایش (RPM) باشد، اصطلاحات CPM و RPM اغلب از دیدگاه ناشر به جای یکدیگر استفاده میشوند.
تعریف هزینه در هر 1000 نمایش (CPM) در این صفحه یک تعریف پایه نگاشته شده توسط تک بورد است. اگر مایل به ارجاع به این صفحه یا استناد به این تعریف هستید، با شرط درج لینک به این صفحه می توانید از این محتوا استفاده کنید.
هدف تک بورد توضیح اصطلاحات کامپیوتری به روشی است که به راحتی قابل درک باشد. ما برای سادگی و دقت با هر تعریفی که منتشر می کنیم تلاش می کنیم. اگر بازخوردی درباره تعریف هزینه در هر 1000 نمایش (CPM) دارید یا میخواهید یک اصطلاح فنی جدید پیشنهاد کنید، لطفاً با ما تماس بگیرید.
آیا می خواهید اصطلاحات فنی بیشتری یاد بگیرید؟ در خبرنامه روزانه یا هفتگی مشترک شوید و شرایط و آزمون های ویژه را در ایمیل خود تحویل بگیرید.