TechBord Logo
TechBord detail

هزینه هر سرب (CPL) چیست؟

مخفف "هزینه به ازای سرنخ" است.

CPL اصطلاحی است که در بازاریابی آنلاین استفاده می‌شود و به این موضوع اشاره می‌کند که هر تبلیغ‌کننده هر بار که یک سایت اینترنتی (Website) یا شبکه تبلیغاتی را خریداری می‌کند، چقدر پول می‌پردازد. از طریق یک کمپین تبلیغاتی هدایت شود. به این مدل تبلیغاتی «تولید سرنخ آنلاین» نیز می گویند. هنگامی که کمپین تبلیغاتی سرنخ‌ها را جمع‌آوری می‌کند، تلاش‌های بازاریابی بیشتر تلاش می‌کند تا آن سرنخ‌ها را به مشتریان تبدیل کند.

تبلیغ‌کنندگانی که با استفاده از مدل قیمت‌گذاری CPL کمپین را اجرا می‌کنند، تمایل دارند تمرکز متفاوتی نسبت به کسانی که از هزینه در هر کلیک (CPC) (هزینه به ازای کلیک) یا مدل هزینه در هر 1000 نمایش (CPM) (هزینه در هر میلیون). به جای پرداخت هزینه برای کلیک کردن یا مشاهده یک تبلیغ، یک مدل CPL برای سرنخ ها هزینه می پردازد - شخصی که برای دریافت اطلاعات بیشتر یا ابراز علاقه ثبت نام کرده است. ابتدا، یک تبلیغ آنلاین یک سرنخ بالقوه را به صفحه فرود (Landing Page) کمپین تبلیغاتی ارسال می کند. از آنجا، آنها به صراحت انتخاب می کنند که اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند و علاقه خود را با روش تعیین شده توسط کمپین تبلیغاتی ابراز کنند - آنها ممکن است برای یک خبرنامه ایمیلی، یک برنامه پاداش، یک آزمایش رایگان ثبت نام کنند، یا در غیر این صورت اطلاعات شخصی خود را به اشتراک بگذارند و علاقه خود را ابراز کنند.

این کمپین‌های تبلیغاتی معمولاً هزینه بیشتری دارند، اما تبلیغ‌کننده در نهایت با مجموعه‌ای از مشتریان با ارزش‌تر مواجه می‌شود. رهبرانی که ثبت نام را انتخاب می کنند، به احتمال زیاد به مشتریان پولی و حتی مشتریان مکرر تبدیل می شوند.

CPL مخفف چیست؟

تعریف اصطلاح هزینه هر سرب (CPL) توسط تک بورد

تعریف هزینه هر سرب (CPL) در این صفحه یک تعریف پایه نگاشته شده توسط تک بورد است. اگر مایل به ارجاع به این صفحه یا استناد به این تعریف هستید، با شرط درج لینک به این صفحه می توانید از این محتوا استفاده کنید.

هدف تک بورد توضیح اصطلاحات کامپیوتری به روشی است که به راحتی قابل درک باشد. ما برای سادگی و دقت با هر تعریفی که منتشر می کنیم تلاش می کنیم. اگر بازخوردی درباره تعریف هزینه هر سرب (CPL) دارید یا می‌خواهید یک اصطلاح فنی جدید پیشنهاد کنید، لطفاً با ما تماس بگیرید.

آیا می خواهید اصطلاحات فنی بیشتری یاد بگیرید؟ در خبرنامه روزانه یا هفتگی مشترک شوید و شرایط و آزمون های ویژه را در ایمیل خود تحویل بگیرید.