مخفف "Click-Through Rate."
CTR اصطلاحی است که در بازاریابی آنلاین استفاده میشود و درصد دفعاتی که یک تبلیغ از دفعات نمایش آن کلیک میشود را اندازهگیری میکند. این یکی از معیارهای موفقیت یک تبلیغ در یک کمپین بازاریابی آنلاین با استفاده از مدل پرداخت به ازای کلیک (پرداخت برای هر کلیک (PPC)) است.
بازاریابان آنلاین CTR را برای یک کمپین به طور کلی دنبال میکنند. و همچنین برای هر آگهی جداگانه و کلید واژه ها (Keywords). این به تبلیغکنندگان این امکان را میدهد که ببینند کدام تبلیغات مؤثرتر هستند، سپس تبلیغات خود را برای پیامرسانی مؤثرتر تنظیم کنند.
موتور جستجو (Search Engine) که آگهیها را نشان میدهند، اغلب هنگام تعیین ارتباط و نمره کیفیت کلی آن، CTR آگهی را در نظر میگیرند. یک تبلیغ با امتیاز کیفیت بالا بیشتر ظاهر می شود و هزینه کمتری بر اساس هزینه به ازای کلیک (هزینه در هر کلیک (CPC)) دارد، که تبلیغ کنندگان را تشویق می کند که به طور مداوم CTR تبلیغات خود را بهبود بخشند.
CTR همچنین معیاری است که در بازاریابی پست الکترونیک (Email) ردیابی می شود و درصد خوانندگانی را که روی لینک (Link) در ایمیل کلیک می کنند اندازه گیری می کند. سایر اندازهگیریها برای بازاریابی ایمیلی عبارتند از نرخ باز (چند درصد از افرادی که ایمیل دریافت کردهاند آن را باز کردهاند) و نرخ پرش (چه درصدی از ایمیلهای ارسال شده تحویل داده نشدند).
تعریف نرخ کلیک (CTR) در این صفحه یک تعریف پایه نگاشته شده توسط تک بورد است. اگر مایل به ارجاع به این صفحه یا استناد به این تعریف هستید، با شرط درج لینک به این صفحه می توانید از این محتوا استفاده کنید.
هدف تک بورد توضیح اصطلاحات کامپیوتری به روشی است که به راحتی قابل درک باشد. ما برای سادگی و دقت با هر تعریفی که منتشر می کنیم تلاش می کنیم. اگر بازخوردی درباره تعریف نرخ کلیک (CTR) دارید یا میخواهید یک اصطلاح فنی جدید پیشنهاد کنید، لطفاً با ما تماس بگیرید.
آیا می خواهید اصطلاحات فنی بیشتری یاد بگیرید؟ در خبرنامه روزانه یا هفتگی مشترک شوید و شرایط و آزمون های ویژه را در ایمیل خود تحویل بگیرید.