انتزاع یک مفهوم یا ایده کلی است نه چیزی ملموس یا ملموس. در علوم کامپیوتر (Computer Science)، انتزاع نیز تعریف مشابهی دارد. این یک نسخه ساده شده از یک چیز فنی است، مانند تابع (Function) یا شی (Object) در یک برنامه. هدف از "انتزاع" داده (Data) کاهش پیچیدگی با حذف اطلاعات غیر ضروری است.
در برخی سطوح، همه ما به کامپیوتر (Computer) به صورت انتزاعی فکر می کنیم. وقتی یک سند (Document) را در واژه پرداز (Word Processor) تایپ می کنیم، به پردازش واحد پردازش مرکزی (CPU) هر حرفی که تایپ می کنیم و داده ها در حافظه (Memory)
حتی افراد بسیار فنی، مانند توسعه دهنده (Developer) نیز می توانند از انتزاع بهره ببرند. به عنوان مثال، یکی از مزایای کلیدی برنامه نویسی شی گرا (OOP) انتزاع داده است. موجودیت های پیچیده را به اشیاء ساده شده تبدیل می کند که می توان به آنها دسترسی پیدا کرد و در یک برنامه تغییر داد. این اشیا که اغلب کلاس (Class) نامیده می شوند، ممکن است چندین ویژگی و متد داشته باشند. با ادغام این موارد در یک شی واحد، دسترسی برنامه نویسان و مدیریت داده های درون یک برنامه را آسان تر می کند.
تعریف انتزاع (Abstraction) در این صفحه یک تعریف پایه نگاشته شده توسط تک بورد است. اگر مایل به ارجاع به این صفحه یا استناد به این تعریف هستید، با شرط درج لینک به این صفحه می توانید از این محتوا استفاده کنید.
هدف تک بورد توضیح اصطلاحات کامپیوتری به روشی است که به راحتی قابل درک باشد. ما برای سادگی و دقت با هر تعریفی که منتشر می کنیم تلاش می کنیم. اگر بازخوردی درباره تعریف انتزاع (Abstraction) دارید یا میخواهید یک اصطلاح فنی جدید پیشنهاد کنید، لطفاً با ما تماس بگیرید.
آیا می خواهید اصطلاحات فنی بیشتری یاد بگیرید؟ در خبرنامه روزانه یا هفتگی مشترک شوید و شرایط و آزمون های ویژه را در ایمیل خود تحویل بگیرید.