بازاریابی دیجیتال مستقیم که با نام "DDM" نیز شناخته می شود، نوعی بازاریابی است که منحصراً از طریق دیجیتال (Digital) انجام می شود. ممکن است برای تکمیل یا حتی جایگزینی استراتژی های بازاریابی فیزیکی سنتی استفاده شود. کانالهای اصلی بازاریابی دیجیتال مستقیم شامل پست الکترونیک (Email) و شبکه جهانی وب (WWW) میشود.
در حالی که بسیاری از ما هنوز هر هفته مواد بازاریابی فیزیکی فراوانی را در صندوقهای پستی خود دریافت میکنیم. بسیاری از این نامهها با ایمیل جایگزین شدهاند. با استفاده از بازاریابی ایمیلی، شرکت ها می توانند هزینه های پستی خود را به شدت کاهش دهند، زیرا هزینه ارسال پیام های ایمیل اساسا رایگان است. این را با بروشورهای فیزیکی پستی مقایسه کنید که ممکن است برای هر گیرنده 0.50 دلار هزینه داشته باشد. اگر یک شرکت یک میلیون نامه ارسال کند، استفاده از ایمیل می تواند 500000 دلار در هزینه های پستی شرکت صرفه جویی کند.
در حالی که بازاریابی ایمیلی دارایی بزرگی برای بسیاری از مشاغل است، همچنین می تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد. از آنجایی که ارسال پیامهای ایمیل هیچ هزینهای ندارد، میتوان پیامهای ناخواسته را با هزینه کم یا بدون هزینه در بین فهرستهای بزرگی از گیرندگان توزیع کرد. این نوع نامههای ناخواسته الکترونیکی به طور گسترده به عنوان "هرزنامه (Spam)" شناخته شده است. خوشبختانه، فیلترهای ایمیل ناخواسته به کاهش تأثیر این پیام ها برای اکثر کاربران کمک کرده است. بسیاری از شرکتها و سازمانها گزینه «لغو اشتراک» را نیز در پستهای خود ارائه میدهند که به کاربران امکان میدهد خود را از فهرستهای پستی حذف کنند.
وب یکی دیگر از رسانههای محبوب برای بازاریابی دیجیتال مستقیم است. اکنون بسیاری از شرکت ها در وب سایت ها از طریق بنر تبلیغاتی (Banner Ad)، لینک های متنی و انواع دیگر تبلیغات تبلیغ می کنند. با استفاده از بازاریابی وب، شرکت ها می توانند با یک کلیک بازدیدکنندگان را مستقیماً به وب سایت خود هدایت کنند. این یک مزیت ملموس نسبت به تبلیغات چاپی و تلویزیونی دارد، که ممکن است به طور کامل علاقه بیننده را جلب نکند. علاوه بر این، شرکتها میتوانند تبلیغات خود را در صفحاتی با محتوای مرتبط با استفاده از خدمات قرار دادن آگهی متنی، مانند گوگل (Google) AdSense، هدف قرار دهند. این به کسب و کارها اجازه می دهد تا افرادی را جذب کنند که به احتمال زیاد به محصولات یا خدماتی که ارائه می دهند علاقه مند هستند.
در چند سال گذشته، DDM صنعت بازاریابی را متحول کرده است. با استفاده از ارتباطات دیجیتال، کسب و کارها می توانند به چندین روش جدید تبلیغات کنند که قبلاً امکان پذیر نبود. در حالی که ایمیل و وب محبوبترین رسانههای DDM هستند، بازاریابی دیجیتال همچنان در حوزههای دیگر نیز گسترش مییابد. تلفنهای همراه و بازیهای ویدیویی در حال حاضر برای DDM استفاده میشوند و میتوانید انتظار داشته باشید که بسیاری از رسانههای دیگر نیز از آن استفاده کنند.
تعریف بازاریابی دیجیتال مستقیم (Direct Digital Marketing) در این صفحه یک تعریف پایه نگاشته شده توسط تک بورد است. اگر مایل به ارجاع به این صفحه یا استناد به این تعریف هستید، با شرط درج لینک به این صفحه می توانید از این محتوا استفاده کنید.
هدف تک بورد توضیح اصطلاحات کامپیوتری به روشی است که به راحتی قابل درک باشد. ما برای سادگی و دقت با هر تعریفی که منتشر می کنیم تلاش می کنیم. اگر بازخوردی درباره تعریف بازاریابی دیجیتال مستقیم (Direct Digital Marketing) دارید یا میخواهید یک اصطلاح فنی جدید پیشنهاد کنید، لطفاً با ما تماس بگیرید.
آیا می خواهید اصطلاحات فنی بیشتری یاد بگیرید؟ در خبرنامه روزانه یا هفتگی مشترک شوید و شرایط و آزمون های ویژه را در ایمیل خود تحویل بگیرید.