ساختار (مخفف ساختار) یک نوع داده (Data Type) است که در زبانهای برنامهنویسی () مانند C، C++ و C# موجود است. این یک نوع داده تعریف شده توسط کاربر است که می تواند چندین مورد مرتبط را ذخیره کند. ساختار متغیر (Variable) شبیه به پایگاه داده رکورد (Record) است زیرا ممکن است شامل چندین نوع داده مرتبط با یک موجودیت واحد باشد.
در زیر نمونهای از مقاله تعریف شده به عنوان یک ساختار در زبان برنامه نویسی C.
struct Article { int articleID; char title[120]; char date[10]; کاراکتر نویسنده[60]; char محتوا[4000]; }
ساختار فوق "مقاله" شامل هر دو نوع داده عدد صحیح (Integer) و شخصیت (Character) است. می توان از آن برای ذخیره تمام اطلاعات مربوط به یک مقاله در یک متغیر استفاده کرد. از آنجایی که ساختارها دادهها را در یک بلوک بههم پیوسته از حافظه (Memory) گروهبندی میکنند، برای دسترسی به تمام دادههای یک مقاله خاص، تنها به یک اشارهگر نیاز است.
ساختارها شبیه به کلاس (Class)
تعریف ساختار (Struct) در این صفحه یک تعریف پایه نگاشته شده توسط تک بورد است. اگر مایل به ارجاع به این صفحه یا استناد به این تعریف هستید، با شرط درج لینک به این صفحه می توانید از این محتوا استفاده کنید.
هدف تک بورد توضیح اصطلاحات کامپیوتری به روشی است که به راحتی قابل درک باشد. ما برای سادگی و دقت با هر تعریفی که منتشر می کنیم تلاش می کنیم. اگر بازخوردی درباره تعریف ساختار (Struct) دارید یا میخواهید یک اصطلاح فنی جدید پیشنهاد کنید، لطفاً با ما تماس بگیرید.
آیا می خواهید اصطلاحات فنی بیشتری یاد بگیرید؟ در خبرنامه روزانه یا هفتگی مشترک شوید و شرایط و آزمون های ویژه را در ایمیل خود تحویل بگیرید.