یک متد یک برنامه فرعی است که به یک کلاس (Class) خاص که در کد منبع (Source Code) یک برنامه تعریف شده است، متصل است. این شبیه به تابع (Function) است، اما فقط می تواند توسط یک شی ایجاد شده از یک کلاس فراخوانی شود.
در مثال جاوا (Java) زیر، روش getArea در کلاس مستطیل تعریف شده است. برای اینکه روش getArea توسط یک برنامه استفاده شود، ابتدا باید یک شیء از کلاس مستطیل ایجاد شود.
کلاس مستطیل { int getArea(int width, int height ) { int area = width * height; ناحیه بازگشت; span> } }
متدها بخش مهمی از برنامه نویسی شی گرا (OOP) هستند، زیرا آنها جداسازی توابع به اشیاء مجزا متدهای درون یک کلاس را فقط می توان توسط اشیاء ایجاد شده از کلاس فراخوانی کرد. بعلاوه، متدها فقط می توانند به داده های شناخته شده به شی مربوطه ارجاع دهند. این به جداسازی اشیاء از یکدیگر کمک میکند و از تأثیر متدهای درون یک شیء بر اشیاء دیگر جلوگیری میکند.
در حالی که روشها برای جداسازی دادهها طراحی شدهاند، همچنان میتوان از آنها برای بازگرداندن مقادیر به کلاسهای دیگر در صورت لزوم استفاده کرد. اگر یک مقدار باید با کلاس دیگری به اشتراک گذاشته شود، می توان از عبارت return (همانطور که در مثال بالا مشاهده می شود) استفاده کرد.
تعریف روش (Method) در این صفحه یک تعریف پایه نگاشته شده توسط تک بورد است. اگر مایل به ارجاع به این صفحه یا استناد به این تعریف هستید، با شرط درج لینک به این صفحه می توانید از این محتوا استفاده کنید.
هدف تک بورد توضیح اصطلاحات کامپیوتری به روشی است که به راحتی قابل درک باشد. ما برای سادگی و دقت با هر تعریفی که منتشر می کنیم تلاش می کنیم. اگر بازخوردی درباره تعریف روش (Method) دارید یا میخواهید یک اصطلاح فنی جدید پیشنهاد کنید، لطفاً با ما تماس بگیرید.
آیا می خواهید اصطلاحات فنی بیشتری یاد بگیرید؟ در خبرنامه روزانه یا هفتگی مشترک شوید و شرایط و آزمون های ویژه را در ایمیل خود تحویل بگیرید.