TechBord Logo
TechBord detail

پینگ (Ping) چیست؟

پینگ سیگنالی است که به میزبان (Host) ارسال می‌شود و درخواست پاسخ می‌دهد. این دو هدف اصلی را دنبال می کند: 1) بررسی اینکه آیا میزبان در دسترس است و 2) اندازه گیری مدت زمان پاسخ.

یک درخواست پینگ را می توان با استفاده از پینگ انجام داد. دستور ، که یک دستور استاندارد در اکثر رابط خط فرمان (Command Line Interface) است. چندین ابزار شبکه (Network) یک ویژگی پینگ را ارائه می دهند که به شما امکان می دهد یک سرور (Server) را به سادگی با وارد کردن آدرس آی پی (IP Address) یا نام دامنه (Domain Name) پینگ کنید. اکثر برنامه های پینگ چندین پینگ ارسال می کنند و میانگینی از پینگ ها را در پایان ارائه می دهند.

برای انجام یک فرمان پینگ از رابط خط فرمان، کافی است "ping" و سپس آدرس IP را تایپ کنید. یا نام دامنه میزبانی که می خواهید پینگ کنید (به عنوان مثال، پینگ 123.123.123.123).

پینگ خود از یک بسته (اغلب 32 یا 32) تشکیل شده است. 56 بایت (Byte)) که حاوی یک درخواست "echo" است. میزبان، در صورت وجود، با یک بسته به عنوان پاسخ پاسخ می دهد. زمان پینگ، که بر حسب میلی ثانیه اندازه گیری می شود، زمان رفت و برگشت بسته برای رسیدن بسته به میزبان و بازگشت پاسخ به فرستنده است.

زمان پاسخ پینگ مهم است زیرا به درخواست های ارسالی سربار اضافه می کند. بیش از اینترنت (Internet). به عنوان مثال، هنگامی که از صفحه وب (Webpage) بازدید می کنید، زمان پینگ به زمانی که سرور برای ارسال زبان نشانه گذاری فرامتن (HTML) و منابع مرتبط به رایانه شما نیاز دارد، اضافه می شود. پینگ‌ها به‌ویژه در بازی‌های آنلاین مهم هستند، جایی که رویدادها در زمان واقعی (Real-Time) اتفاق می‌افتند.

در حالی که سرعت اتصال به اینترنت می‌تواند بر پینگ‌ها تأثیر بگذارد، زمان پاسخ‌دهی پینگ اغلب مستقیماً با فاصله فیزیکی بین منبع و منبع ارتباط دارد. سیستم های مقصد بنابراین، ارتباط سریع بین نیویورک و توکیو احتمالا پینگ طولانی تری نسبت به اتصال آهسته بین نیویورک و فیلادلفیا خواهد داشت. ازدحام شبکه ممکن است پینگ ها را کاهش دهد، به همین دلیل است که پینگ اغلب برای عیب یابی (Troubleshooting) استفاده می شود.

زمان پاسخگویی پینگ خوب چیست؟

  1. < 30 ms - پینگ عالی؛ تقریبا غیر قابل توجه؛ ایده آل برای بازی های آنلاین
  2. 30 تا 50 میلی ثانیه - پینگ متوسط. هنوز برای بازی های آنلاین خوب است
  3. 50 تا 100 میلی ثانیه - زمان پینگ تا حدودی کند. برای مرور وب خیلی قابل توجه نیست، اما ممکن است روی بازی تأثیر بگذارد
  4. 100 ms تا 500 ms - پینگ آهسته. کمترین تأثیر را در مرور وب دارد، اما تاخیر (Lag) قابل توجهی را در بازی های آنلاین ایجاد می کند
  5. > 500 میلی ثانیه - پینگ های نیم ثانیه یا بیشتر تاخیر قابل توجهی را به همه درخواست ها اضافه می کند. معمولا زمانی اتفاق می افتد که مبدا و مقصد در نقاط مختلف جهان باشد

تعریف اصطلاح پینگ (Ping) توسط تک بورد

تعریف پینگ (Ping) در این صفحه یک تعریف پایه نگاشته شده توسط تک بورد است. اگر مایل به ارجاع به این صفحه یا استناد به این تعریف هستید، با شرط درج لینک به این صفحه می توانید از این محتوا استفاده کنید.

هدف تک بورد توضیح اصطلاحات کامپیوتری به روشی است که به راحتی قابل درک باشد. ما برای سادگی و دقت با هر تعریفی که منتشر می کنیم تلاش می کنیم. اگر بازخوردی درباره تعریف پینگ (Ping) دارید یا می‌خواهید یک اصطلاح فنی جدید پیشنهاد کنید، لطفاً با ما تماس بگیرید.

آیا می خواهید اصطلاحات فنی بیشتری یاد بگیرید؟ در خبرنامه روزانه یا هفتگی مشترک شوید و شرایط و آزمون های ویژه را در ایمیل خود تحویل بگیرید.