Microsoft Office یک مجموعه بهره وری است که برای سیستم های پنجره ها (Windows) و مکینتاش (Macintosh) توسعه یافته است. چندین نسخه در دسترس است که هر کدام شامل چندین برنامه کاربردی (Application) است. همه نسخههای آفیس شامل سه برنامه استاندارد کلمه (Word)، برتری داشتن (Excel) و پاورپوینت (PowerPoint) میشوند.
اولین نسخه مایکروسافت آفیس در واقع منتشر شد. برای مکینتاش در سال 1989. نسخه ویندوز یک سال بعد در سال 1990 دنبال شد. در دو دهه گذشته، مایکروسافت تقریباً هر دو تا سه سال یک بار نسخه های جدید آفیس را منتشر کرده است. با شروع آفیس 95، مایکروسافت شروع به ارائه چندین نسخه از آفیس کرد، مانند نسخه های استاندارد، حرفه ای و نسخه های تجاری کوچک. نسخه های جدیدتر آفیس در نسخه های "خانه و دانشجو" و حرفه ای موجود است.
از زمان انتشار اولین نسخه آفیس، مایکروسافت به توسعه آفیس برای هر دو پلتفرم ویندوز و مکینتاش ادامه داده است. با این حال، با شروع آفیس 98 برای مک، مایکروسافت نسخه های متفاوتی از آفیس را برای مک و ویندوز توسعه داده است. بنابراین، در حالی که برنامه ها عملکردهای یکسانی را انجام می دهند، رابط کاربری (User Interface) برنامه های Office در سیستم های مک و ویندوز ممکن است متفاوت به نظر برسند. خوشبختانه، بیشتر فرمت فایل (File Format) ذخیره شده توسط برنامه های Office پلت فرم متقابل (Crossplatform) هستند، به این معنی که می توان آنها را در رایانه های مکینتاش یا ویندوز باز کرد.
توجه: برخی از برنامه هایی که با حرفه ای ارائه می شوند نسخه های آفیس برای مک در دسترس نیستند. اینها عبارتند از دسترسی (Access)، Publisher، InfoPath، Project و Visio.
تعریف دفتر (Office) در این صفحه یک تعریف پایه نگاشته شده توسط تک بورد است. اگر مایل به ارجاع به این صفحه یا استناد به این تعریف هستید، با شرط درج لینک به این صفحه می توانید از این محتوا استفاده کنید.
هدف تک بورد توضیح اصطلاحات کامپیوتری به روشی است که به راحتی قابل درک باشد. ما برای سادگی و دقت با هر تعریفی که منتشر می کنیم تلاش می کنیم. اگر بازخوردی درباره تعریف دفتر (Office) دارید یا میخواهید یک اصطلاح فنی جدید پیشنهاد کنید، لطفاً با ما تماس بگیرید.
آیا می خواهید اصطلاحات فنی بیشتری یاد بگیرید؟ در خبرنامه روزانه یا هفتگی مشترک شوید و شرایط و آزمون های ویژه را در ایمیل خود تحویل بگیرید.