Lead (تلفظ "leed") یک اصطلاح بازاریابی است که ارتباط ایجاد شده با یک مشتری یا مشتری بالقوه را توصیف می کند. هدف بیشتر تبلیغات برخط (Online) ایجاد سرنخ است که ممکن است به فروش یا اشتراک برای یک شرکت یا سازمان منجر شود.
فرایند ایجاد سرنخ در اینترنت (Internet)
یک سرنخ آنلاین معمولی زمانی ایجاد میشود که کاربر پر میکند. خارج شده و فرمی را در سایت اینترنتی (Website) ارسال می کند. تعداد رشته (Field) مورد نیاز به نوع سرب بستگی دارد. به عنوان مثال، یک وب سایت فروشنده خودرو ممکن است یک فرم آنلاین برای خریداران علاقه مند ارائه دهد. این فرم ممکن است نام، آدرس پست الکترونیک (Email)، آدرس فیزیکی، شماره تلفن و بهترین زمان تماس با شما را درخواست کند. فرمهای دیگر سادهتر هستند و فقط یک آدرس ایمیل را ثبت میکنند. این نوع سرنخ ها اغلب هنگام ثبت نام برای یک خبرنامه یا دانلود (Download) یک برنامه نرم افزاری ایجاد می شوند. هر اطلاعاتی که در یک سرنخ جمعآوری میشود، میتواند برای اهداف بازاریابی در آینده برای تماس با شما استفاده شود.
تعریف رهبری (Lead) در این صفحه یک تعریف پایه نگاشته شده توسط تک بورد است. اگر مایل به ارجاع به این صفحه یا استناد به این تعریف هستید، با شرط درج لینک به این صفحه می توانید از این محتوا استفاده کنید.
هدف تک بورد توضیح اصطلاحات کامپیوتری به روشی است که به راحتی قابل درک باشد. ما برای سادگی و دقت با هر تعریفی که منتشر می کنیم تلاش می کنیم. اگر بازخوردی درباره تعریف رهبری (Lead) دارید یا میخواهید یک اصطلاح فنی جدید پیشنهاد کنید، لطفاً با ما تماس بگیرید.
آیا می خواهید اصطلاحات فنی بیشتری یاد بگیرید؟ در خبرنامه روزانه یا هفتگی مشترک شوید و شرایط و آزمون های ویژه را در ایمیل خود تحویل بگیرید.