مخفف "واکنش صوتی تعاملی" است. تلفن گویا یک فناوری تلفنی است که می تواند ترکیبی از لحن لمسی و صدا را بخواند ورودی (Input). این امکان را به کاربران می دهد تا از طریق تلفن به پایگاه داده ای از اطلاعات دسترسی داشته باشند. یک سیستم تلفن گویا دارای چندین منو از گزینه های از پیش ضبط شده است که تماس گیرنده می تواند از بین آنها انتخاب کند. در حالی که بسیاری از انتخابها به اندازه انتخاب شماره اولیه هستند، برخی از گزینهها ممکن است از تماسگیرنده نیاز داشته باشند که اطلاعات دقیقی مانند نام یا شماره حساب خود را بیان کند. این ورودی توسط سیستم تلفن گویا خوانده می شود و برای دسترسی به اطلاعات مناسب در پایگاه داده (Database) استفاده می شود.
به عنوان مثال، یک بانک ممکن است یک سیستم تلفن گویا داشته باشد که به اعضا امکان تماس و تماس را می دهد. موجودی یا معاملات اخیر آنها را بررسی کنید. شرکتهای کارت اعتباری و شرکتهای کارگزاری سهام نیز از سیستمهای تلفن گویا استفاده میکنند تا کاربران بتوانند به اطلاعات حساب خود دسترسی داشته باشند. این فناوری همچنین می تواند برای اهداف دیگری مانند نظرسنجی تلفنی، بررسی زمان فیلم و ارسال مرکز تماس نیز استفاده شود. از آنجایی که تماس گیرنده می تواند به پیام های از پیش ضبط شده به صورت صوتی پاسخ دهد، استفاده از سیستم تلفن گویا تقریباً مانند صحبت با یک انسان دیگر است. یعنی تا زمانی که شما را درک کند.
تعریف پاسخ صوتی تعاملی (IVR) در این صفحه یک تعریف پایه نگاشته شده توسط تک بورد است. اگر مایل به ارجاع به این صفحه یا استناد به این تعریف هستید، با شرط درج لینک به این صفحه می توانید از این محتوا استفاده کنید.
هدف تک بورد توضیح اصطلاحات کامپیوتری به روشی است که به راحتی قابل درک باشد. ما برای سادگی و دقت با هر تعریفی که منتشر می کنیم تلاش می کنیم. اگر بازخوردی درباره تعریف پاسخ صوتی تعاملی (IVR) دارید یا میخواهید یک اصطلاح فنی جدید پیشنهاد کنید، لطفاً با ما تماس بگیرید.
آیا می خواهید اصطلاحات فنی بیشتری یاد بگیرید؟ در خبرنامه روزانه یا هفتگی مشترک شوید و شرایط و آزمون های ویژه را در ایمیل خود تحویل بگیرید.