مخفف "سوالات متداول" است. پرسشهای متداول که «F-A-Q» تلفظ میشود، فهرستی از پاسخها به سؤالات رایج در مورد یک محصول یا خدمات خاص است. در دنیای فناوری اطلاعات (IT)، پرسشهای متداول برای برنامههای نرم افزار (Software)، رایانه سخت افزار (Hardware)، سایت اینترنتی (Website) و خدمات آنلاین ایجاد میشوند. آنها به عنوان یک مرجع مرکزی برای یافتن پاسخ به سؤالات رایج عمل می کنند.
از آنجایی که سؤالات متداول بر اساس بازخورد کاربر است، معمولاً در طول زمان تکامل می یابند. به عنوان مثال، یک شرکت نرم افزاری ممکن است تعداد زیادی ایمیل در رابطه با یک مرحله خاص در نرم افزار خود نصاب (Installer) دریافت کند. این شرکت ممکن است مرحله سؤالات متداول خود را روشن کند تا کاربران بتوانند بدون نیاز به ارسال ایمیل به شرکت، پاسخ را بیابند. این امر پشتیبانی فنی را کاهش میدهد و در زمان شرکت نرمافزار و کاربر نهایی (End User) صرفهجویی میکند.
برخی از برنامههای نرمافزاری و دستگاههای سختافزاری دارای یک پرسش متداول سند (Document) هستند. در برخی موارد، سؤالات متداول در فایل "مرا بخوان (Readme)" موجود است، اگرچه ممکن است یک فایل جداگانه یا در یک کتابچه راهنمای چاپ شده باشد. اغلب سوالات متداول در یک وب سایت قرار می گیرند. این به شرکت یا سازمان مربوطه اجازه می دهد تا به طور منظم سوالات متداول را بر اساس سؤالات کاربران به روز کند. اکثر سوالات متداول در بخش "پشتیبانی" یک وب سایت قرار دارند.
تعریف سوالات متداول (FAQ) در این صفحه یک تعریف پایه نگاشته شده توسط تک بورد است. اگر مایل به ارجاع به این صفحه یا استناد به این تعریف هستید، با شرط درج لینک به این صفحه می توانید از این محتوا استفاده کنید.
هدف تک بورد توضیح اصطلاحات کامپیوتری به روشی است که به راحتی قابل درک باشد. ما برای سادگی و دقت با هر تعریفی که منتشر می کنیم تلاش می کنیم. اگر بازخوردی درباره تعریف سوالات متداول (FAQ) دارید یا میخواهید یک اصطلاح فنی جدید پیشنهاد کنید، لطفاً با ما تماس بگیرید.
آیا می خواهید اصطلاحات فنی بیشتری یاد بگیرید؟ در خبرنامه روزانه یا هفتگی مشترک شوید و شرایط و آزمون های ویژه را در ایمیل خود تحویل بگیرید.