TechBord Logo
TechBord detail

هزینه در هر کلیک (CPC) چیست؟

مخفف "هزینه به ازای هر کلیک" است.

CPC اصطلاحی است که در بازاریابی آنلاین استفاده می‌شود و به این موضوع اشاره می‌کند که هر بار که شخصی روی یک شبکه تبلیغاتی کلیک می‌کند، تبلیغ‌کننده چقدر به سایت اینترنتی (Website) یا شبکه تبلیغاتی پرداخت می‌کند. از تبلیغات آنها این برای تبلیغات نمایش داده شده در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP)، وب‌سایت‌ها، رسانه های اجتماعی (Social Media) یا هر جای دیگر آنلاین اعمال می‌شود. CPC همچنین به عنوان پرداخت برای هر کلیک (PPC) (پرداخت به ازای کلیک) شناخته می‌شود.

وقتی تبلیغ‌کنندگان می‌خواهند تبلیغی را به صورت آنلاین اجرا کنند، شبکه‌های تبلیغاتی از آن‌ها می‌خواهند با تعیین حداکثر CPC نسبت به سایر تبلیغ‌کنندگان پیشنهاد بدهند. حداکثر CPC بخشی از فرمول (Formula) است که به کلید واژه ها (Keywords) و جمعیت هدف، صنعت تبلیغ‌کننده، میزان مرتبط بودن تبلیغ و زمان اجرای آن می‌پردازد. پس از اینکه فرمول انتخاب می‌کند که کدام تبلیغ اجرا شود، شبکه تبلیغات به اندازه کافی برای برنده شدن در مناقصه از تبلیغ‌کننده هزینه می‌گیرد که اغلب کمتر از حداکثر CPC است.

هدف پیشنهاد CPC در مقایسه با هزینه در هر 1000 نمایش (CPM)

CPC مخفف چیست؟

تعریف اصطلاح هزینه در هر کلیک (CPC) توسط تک بورد

تعریف هزینه در هر کلیک (CPC) در این صفحه یک تعریف پایه نگاشته شده توسط تک بورد است. اگر مایل به ارجاع به این صفحه یا استناد به این تعریف هستید، با شرط درج لینک به این صفحه می توانید از این محتوا استفاده کنید.

هدف تک بورد توضیح اصطلاحات کامپیوتری به روشی است که به راحتی قابل درک باشد. ما برای سادگی و دقت با هر تعریفی که منتشر می کنیم تلاش می کنیم. اگر بازخوردی درباره تعریف هزینه در هر کلیک (CPC) دارید یا می‌خواهید یک اصطلاح فنی جدید پیشنهاد کنید، لطفاً با ما تماس بگیرید.

آیا می خواهید اصطلاحات فنی بیشتری یاد بگیرید؟ در خبرنامه روزانه یا هفتگی مشترک شوید و شرایط و آزمون های ویژه را در ایمیل خود تحویل بگیرید.