مخفف "هزینه برای هر اقدام" است و در تبلیغات آنلاین استفاده می شود. CPA تعیین می کند که یک ناشر چقدر درآمد دریافت می کند زمانی که کاربر روی یک تبلیغ در وب سایت خود کلیک می کند و سپس یک اقدام خاص را انجام می دهد. به عنوان مثال، یک ناشر ممکن است یک بنر یا پیوند متنی از یک تبلیغ کننده در وب سایت خود قرار دهد. هنگامی که کاربر روی پیوند کلیک می کند، به وب سایت تبلیغ کننده هدایت می شود. سپس ممکن است از او خواسته شود که فرمی را پر کند یا در نظرسنجی شرکت کند. اگر فرم یا نظرسنجی را تکمیل کند، اقدام تکمیل شده است و تبلیغکننده مبلغ مشخصی را بر اساس CPA به ناشر میپردازد.
CPA و هزینه هر سرب (CPL) (هزینه هر سرنخ) عبارتند از اغلب به جای یکدیگر استفاده می شود، اگرچه CPA عمومی تر است.
تعریف هزینه در هر اقدام (CPA) در این صفحه یک تعریف پایه نگاشته شده توسط تک بورد است. اگر مایل به ارجاع به این صفحه یا استناد به این تعریف هستید، با شرط درج لینک به این صفحه می توانید از این محتوا استفاده کنید.
هدف تک بورد توضیح اصطلاحات کامپیوتری به روشی است که به راحتی قابل درک باشد. ما برای سادگی و دقت با هر تعریفی که منتشر می کنیم تلاش می کنیم. اگر بازخوردی درباره تعریف هزینه در هر اقدام (CPA) دارید یا میخواهید یک اصطلاح فنی جدید پیشنهاد کنید، لطفاً با ما تماس بگیرید.
آیا می خواهید اصطلاحات فنی بیشتری یاد بگیرید؟ در خبرنامه روزانه یا هفتگی مشترک شوید و شرایط و آزمون های ویژه را در ایمیل خود تحویل بگیرید.