کاغذ سفید یک گزارش مکتوب است که سعی می کند خواننده را در مورد یک موضوع پیچیده آموزش دهد. این اطلاعات واقعی به خوبی تحقیق شده را به شیوه ای آسان ارائه می دهد و در عین حال موقعیت اجتماعی، سیاسی یا تجاری سازمان صادرکننده را در مورد موضوع ارائه می دهد. برای اولین بار توسط سازمانهای دولتی استفاده شد، کسبوکارها در صنعت فناوری اطلاعات (IT) اصطلاحی را برای گزارشهایی که فناوریها و محصولات جدید و نوظهوری مانند هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) و واقعیت افزوده (Augmented Reality) را توضیح میدهند، اتخاذ کردهاند.
کاغذهای سفید بخشی رایج از بازاریابی محصولات فناوری هستند. یک کسب و کار ممکن است کاغذ سفیدی را برای تشریح مشکلی که محصولش برای حل آن قرار دارد سفارش دهد. سایر مقالات سفید ممکن است به جای آن توضیح دهند که یک فناوری جدید چگونه عمل می کند و در عین حال مزایای آن را نسبت به سایر فناوری ها بیان می کند. حتی زمانی که به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده می شود، کاغذ سفید هنوز باید توسط تحقیقات قابل اعتماد پشتیبانی شود و یافته های آن به صورت آکادمیک ارائه شود.
یک کاغذ سفید معمولاً یک سند کوتاه نیست - اکثر آنها حداقل 5 تا 10 صفحه هستند. با وجود نام "کاغذ سفید"، آنها اغلب اسناد دیجیتالی رنگارنگ و با طراحی خوبی هستند. آنها از تصاویر و نمودارها برای کمک به خواننده برای درک یافته ها و موقعیت نویسنده مقاله سفید استفاده خواهند کرد. آنها اغلب به صورت صفحات وب یا اسناد فرمت سند قابل حمل (PDF)
توزیع می شوندتعریف کاغذ سفید (White Paper) در این صفحه یک تعریف پایه نگاشته شده توسط تک بورد است. اگر مایل به ارجاع به این صفحه یا استناد به این تعریف هستید، با شرط درج لینک به این صفحه می توانید از این محتوا استفاده کنید.
هدف تک بورد توضیح اصطلاحات کامپیوتری به روشی است که به راحتی قابل درک باشد. ما برای سادگی و دقت با هر تعریفی که منتشر می کنیم تلاش می کنیم. اگر بازخوردی درباره تعریف کاغذ سفید (White Paper) دارید یا میخواهید یک اصطلاح فنی جدید پیشنهاد کنید، لطفاً با ما تماس بگیرید.
آیا می خواهید اصطلاحات فنی بیشتری یاد بگیرید؟ در خبرنامه روزانه یا هفتگی مشترک شوید و شرایط و آزمون های ویژه را در ایمیل خود تحویل بگیرید.