کاربر پسند یک دستگاه یا نرم افزار سخت افزاری رابط (Interface) را توصیف می کند که استفاده از آن آسان است. برای کاربر "دوستانه" است، به این معنی که یادگیری یا درک آن دشوار نیست. در حالی که "کاربر پسند" یک اصطلاح ذهنی است، موارد زیر چندین ویژگی رایج در رابط های کاربر پسند است.
هدف یک محصول کاربرپسند ارائه یک تجربه کاربری خوب (یا "UX") است. این ممکن است بسته به کاربر نهایی (End User) که محصول برای او طراحی شده است متفاوت به نظر برسد. برای مثال، یک بازی کودک کاربرپسند رابط کاربری بسیار متفاوتی نسبت به یک برنامه حرفه ای طراحی به کمک رایانه (CAD) خواهد داشت. با این حال، قوانین بالا برای هر دو نوع نرم افزار (Software) اعمال می شود. حتی اگر یک برنامه ویژگی های پیشرفته زیادی داشته باشد، باز هم می توان با طراحی یک رابط کاربری ساده، تمیز و بصری، آن را کاربرپسند کرد.
محصولات کاربرپسند معمولاً موفق تر از محصولات پیچیده هستند، رابط های پیچیده ای که استفاده از آنها دشوار است. علاوه بر این، مشتریان اغلب از محصولات غیرقابل اعتماد، مانند برنامه های نرم افزاری که مملو از حشره (Bug) هستند، اجتناب می کنند. به منظور اطمینان از تجربه کاربری خوب، شرکتها اغلب محصولات خود را قبل از عرضه عمومی به طور کامل آزمایش میکنند.
تعریف کاربر پسند (User-Friendly) در این صفحه یک تعریف پایه نگاشته شده توسط تک بورد است. اگر مایل به ارجاع به این صفحه یا استناد به این تعریف هستید، با شرط درج لینک به این صفحه می توانید از این محتوا استفاده کنید.
هدف تک بورد توضیح اصطلاحات کامپیوتری به روشی است که به راحتی قابل درک باشد. ما برای سادگی و دقت با هر تعریفی که منتشر می کنیم تلاش می کنیم. اگر بازخوردی درباره تعریف کاربر پسند (User-Friendly) دارید یا میخواهید یک اصطلاح فنی جدید پیشنهاد کنید، لطفاً با ما تماس بگیرید.
آیا می خواهید اصطلاحات فنی بیشتری یاد بگیرید؟ در خبرنامه روزانه یا هفتگی مشترک شوید و شرایط و آزمون های ویژه را در ایمیل خود تحویل بگیرید.