Motion tween یک ویژگی موجود در Adobe Flash (که قبلا Macromedia Flash بود) است که به شما امکان میدهد به راحتی حرکت یک شی را متحرک کنید. به جای تعیین مکان شی در هر فریم، می توانید یک حرکت توئین ایجاد کنید، که به طور خودکار شی را از محل شروع به مکان پایانی منتقل می کند.
برای ایجاد یک حرکت توئین، به سادگی یک لایه را انتخاب کنید. در جدول زمانی و یک شی را روی صحنه بکشید. سپس تعداد فریم های جدول زمانی را که می خواهید برای مدت زمان انیمیشن استفاده کنید، انتخاب کنید. برای ایجاد motion tween، میتوانید کلیک راست (Right-Click) را در جدول زمانی و انتخاب "Create Motion Tween" یا به سادگی را از . توجه: برای اینکه فلش بتواند tween را ایجاد کند، ممکن است نیاز باشد که شی را به یک نماد تبدیل کنید.
پس از ایجاد tween، می توانید روی هر فریمی در motion tween کلیک کنید و حرکت کنید یا بچرخانید. شی به عنوان مثال، می توانید روی آخرین فریم در موشن توئین کلیک کنید و جسم را به قسمت دیگری از صحنه منتقل کنید. هنگامی که انیمیشن را اجرا می کنید، فلش به طور خودکار مکان نماد را برای هر فریم محاسبه می کند و نماد را به آرامی از محل شروع به مکان پایانی منتقل می کند. می توانید شتاب شی را با استفاده از ویژگی "Ease" در پالت Properties تغییر دهید.
Motion tweening به روش استاندارد متحرک سازی نمادها در انیمیشن های Flash تبدیل شده است. در حالی که نام "motion tween" مختص Adobe Flash است، این عبارت گاهی اوقات برای اشاره به حرکات خودکار در سایر نرم افزارهای انیمیشن نیز استفاده می شود.
تعریف حرکت توئین (Motion Tween) در این صفحه یک تعریف پایه نگاشته شده توسط تک بورد است. اگر مایل به ارجاع به این صفحه یا استناد به این تعریف هستید، با شرط درج لینک به این صفحه می توانید از این محتوا استفاده کنید.
هدف تک بورد توضیح اصطلاحات کامپیوتری به روشی است که به راحتی قابل درک باشد. ما برای سادگی و دقت با هر تعریفی که منتشر می کنیم تلاش می کنیم. اگر بازخوردی درباره تعریف حرکت توئین (Motion Tween) دارید یا میخواهید یک اصطلاح فنی جدید پیشنهاد کنید، لطفاً با ما تماس بگیرید.
آیا می خواهید اصطلاحات فنی بیشتری یاد بگیرید؟ در خبرنامه روزانه یا هفتگی مشترک شوید و شرایط و آزمون های ویژه را در ایمیل خود تحویل بگیرید.