مخفف "برنامه ریزی منابع سازمانی" است. ERP یک اصطلاح کلی است که تمام منابع یک تجارت شرکت، پروژه (Enterprise) را پوشش می دهد.
وقتی به عنوان صفت استفاده می شود، ERP محصولات یا فرآیندهای خاصی را توصیف می کند، به عنوان مثال، نرم افزار ERP، مدیریت ERP، و بینش ERP هنگامی که به عنوان یک اسم استفاده می شود، ERP به ادغام فرآیندهای تجاری سازمانی اشاره دارد. به عنوان مثال، ممکن است شامل حسابداری، منابع انسانی، و عملیات فروش یک سازمان سازمانی باشد.
در دنیای فناوری اطلاعات (IT)، ERP معمولا به آن اشاره می کند. به مدیریت کسب و کار نرم افزار (Software). اکثر نرم افزارهای ERP ابر (Cloud) هستند، به این معنی که روی سرور (Server) اجرا می شوند و از طریق اینترنت (Internet) قابل دسترسی هستند. مزایای نرم افزار مبتنی بر ابر عبارتند از:
این مزایا برای سازمان های بزرگ مانند شرکت های سازمانی قابل توجه است. یک سیستم متمرکز این امکان را برای کسب و کارهای جهانی فراهم می کند تا به طور کارآمد عمل کنند. به عنوان مثال، یک مدیر پروژه در کالیفرنیا میتواند وضعیت زنجیره تامین را در تایوان بررسی کند و با استفاده از یک سیستم ERP، بهروزرسانیها را برای تیمی در سنگاپور ارسال کند.
یکپارچهسازی فرآیندها همچنین تجزیه و تحلیل را برای کسبوکارها آسانتر میکند داده (Data)
تعریف برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) در این صفحه یک تعریف پایه نگاشته شده توسط تک بورد است. اگر مایل به ارجاع به این صفحه یا استناد به این تعریف هستید، با شرط درج لینک به این صفحه می توانید از این محتوا استفاده کنید.
هدف تک بورد توضیح اصطلاحات کامپیوتری به روشی است که به راحتی قابل درک باشد. ما برای سادگی و دقت با هر تعریفی که منتشر می کنیم تلاش می کنیم. اگر بازخوردی درباره تعریف برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) دارید یا میخواهید یک اصطلاح فنی جدید پیشنهاد کنید، لطفاً با ما تماس بگیرید.
آیا می خواهید اصطلاحات فنی بیشتری یاد بگیرید؟ در خبرنامه روزانه یا هفتگی مشترک شوید و شرایط و آزمون های ویژه را در ایمیل خود تحویل بگیرید.