دیجیتال کردن چیزی به معنای تبدیل آن از آنالوگ (Analog) به دیجیتال (Digital) است. به عنوان مثال، سیگنال صوتی آنالوگ دریافت شده توسط یک میکروفون، زمانی که توسط کامپیوتر ضبط می شود، دیجیتالی می شود. رایانهها باید ورودی (Input) آنالوگ را دیجیتالی کنند زیرا آنها دستگاههای دیجیتالی هستند و نمیتوانند اطلاعات آنالوگ را پردازش کنند.
ضبطهای دیجیتالی با گرفتن نمونه (Sample) از دادههای آنالوگ، معمولاً با سرعت، ایجاد میشوند. چند هزار در ثانیه برای مثال، صدای CD با استفاده از نرخ نمونه (Sample Rate) 44.1 کیلوهرتز (Kilohertz) (kHz) دیجیتالی می شود. این بدان معناست که سیگنال آنالوگ در هر ثانیه 44100 بار نمونه برداری می شود. هر چه میزان نمونه برداری بیشتر باشد، کیفیت (یا وفاداری) فایل دیجیتالی بهتر است.
از آنجایی که دیجیتالسازی نمونههای کوچکی از یک سیگنال آنالوگ میگیرد، نتیجه تخمین دادههای اصلی است. بنابراین داده های آنالوگ در واقع دقیق تر از داده های دیجیتالی هستند. با این حال، تا زمانی که از نرخ نمونه برداری به اندازه کافی بالا استفاده شود، انسان صدا و تصویر دیجیتالی شده را به عنوان یک جریان ثابت از اطلاعات آنالوگ درک می کند. از آنجایی که رایانهها میتوانند دادههای دیجیتال را ویرایش کنند و فایلهای دیجیتال را بدون افت کیفیت کپی کنند، بیشتر رسانه ها (Media) امروزی در قالب دیجیتال ایجاد و ذخیره میشود.
تعریف دیجیتالی کردن (Digitize) در این صفحه یک تعریف پایه نگاشته شده توسط تک بورد است. اگر مایل به ارجاع به این صفحه یا استناد به این تعریف هستید، با شرط درج لینک به این صفحه می توانید از این محتوا استفاده کنید.
هدف تک بورد توضیح اصطلاحات کامپیوتری به روشی است که به راحتی قابل درک باشد. ما برای سادگی و دقت با هر تعریفی که منتشر می کنیم تلاش می کنیم. اگر بازخوردی درباره تعریف دیجیتالی کردن (Digitize) دارید یا میخواهید یک اصطلاح فنی جدید پیشنهاد کنید، لطفاً با ما تماس بگیرید.
آیا می خواهید اصطلاحات فنی بیشتری یاد بگیرید؟ در خبرنامه روزانه یا هفتگی مشترک شوید و شرایط و آزمون های ویژه را در ایمیل خود تحویل بگیرید.