مخفف "مدیریت ارتباط با مشتری" است. این یک اصطلاح تجاری است که جایی در ورطه عمیق دنیای فناوری اطلاعات (فناوری اطلاعات) آغاز شد. CRM به راه حل ها و استراتژی هایی برای مدیریت روابط تجاری با مشتریان اشاره دارد. (فکر می کنم به همین دلیل است که آن را مدیریت ارتباط با مشتری می نامند). با ظهور خردهفروشی وب، شرکتها برای توسعه روابط با مشتریان مشکل پیدا کردهاند، زیرا رابط تجارت الکترونیک بسیار غیرشخصی است. از این گذشته، آیا دلت برای دست دادن محکم و لبخند درخشان فروشنده ای که به تازگی گران ترین سیستم کامپیوتری فروشگاه را به شما فروخته است، تنگ نمی شود؟ خوب، چه تجربه شخصی فروشگاه خرده فروشی را از دست بدهید یا نه، هدف CRM این است که هنگام خرید محصولات از طریق اینترنت، این حس را به شما بدهد. هنگامی که صحبت از CRM به میان می آید، خدمات مشتری اولویت شماره یک است. بله، به نظر میرسد همه شرکتها این ادعا را دارند، اما وقتی کسبوکارهای آنلاین مدلهای CRM را ایجاد میکنند، واقعاً چنین است.
تعریف مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در این صفحه یک تعریف پایه نگاشته شده توسط تک بورد است. اگر مایل به ارجاع به این صفحه یا استناد به این تعریف هستید، با شرط درج لینک به این صفحه می توانید از این محتوا استفاده کنید.
هدف تک بورد توضیح اصطلاحات کامپیوتری به روشی است که به راحتی قابل درک باشد. ما برای سادگی و دقت با هر تعریفی که منتشر می کنیم تلاش می کنیم. اگر بازخوردی درباره تعریف مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) دارید یا میخواهید یک اصطلاح فنی جدید پیشنهاد کنید، لطفاً با ما تماس بگیرید.
آیا می خواهید اصطلاحات فنی بیشتری یاد بگیرید؟ در خبرنامه روزانه یا هفتگی مشترک شوید و شرایط و آزمون های ویژه را در ایمیل خود تحویل بگیرید.