بازار عمودی بازاری است که کالاها را به صنعت خاصی عرضه می کند. به عنوان مثال، یک تولید کننده صفحه کلید رابط دیجیتال ابزار موسیقی (MIDI) محصولاتی را برای بازار عمودی توسعه می دهد زیرا صفحه کلیدها فقط توسط افرادی استفاده می شود که می خواهند روی رایانه خود موسیقی ایجاد کنند. بنابراین، نرمافزار بازار عمودی، نرمافزاری است که برای برنامههای کاربردی خاص یا برای یک مشتری خاص توسعه یافته است.
برای مثال، برنامههای سرمایهگذاری، املاک و مستغلات، و برنامههای بانکی همگی برنامههای نرمافزاری در بازار عمودی هستند، زیرا فقط توسط یک خاص استفاده میشوند. گروه مردم. برنامه های تجزیه و تحلیل علمی، برنامه های فیلمنامه نویسی و برنامه هایی که توسط متخصصان پزشکی استفاده می شود نیز نرم افزارهای بازار عمودی هستند زیرا مخاطبان خاصی را تامین می کنند. معمولاً در بازارهای عمودی رقابت زیادی وجود ندارد، اما همچنان میتواند یک صنعت پرخطر باشد زیرا توسعهدهندگان برای خرید محصولات خود به شدت به مشتریان خاصی وابسته هستند. نقطه مقابل نرم افزار بازار عمودی نرم افزار بازار افقی (Horizontal Market Software) است که برای عموم مردم یا چندین صنعت توسعه یافته است.
تعریف نرم افزار بازار عمودی (Vertical Market Software) در این صفحه یک تعریف پایه نگاشته شده توسط تک بورد است. اگر مایل به ارجاع به این صفحه یا استناد به این تعریف هستید، با شرط درج لینک به این صفحه می توانید از این محتوا استفاده کنید.
هدف تک بورد توضیح اصطلاحات کامپیوتری به روشی است که به راحتی قابل درک باشد. ما برای سادگی و دقت با هر تعریفی که منتشر می کنیم تلاش می کنیم. اگر بازخوردی درباره تعریف نرم افزار بازار عمودی (Vertical Market Software) دارید یا میخواهید یک اصطلاح فنی جدید پیشنهاد کنید، لطفاً با ما تماس بگیرید.
آیا می خواهید اصطلاحات فنی بیشتری یاد بگیرید؟ در خبرنامه روزانه یا هفتگی مشترک شوید و شرایط و آزمون های ویژه را در ایمیل خود تحویل بگیرید.