مخفف "Object Linking and Embedding" است. می توان آن را به صورت "O-L-E" یا "Oh-lay!" تلفظ کرد. اگر احساس اسپانیایی می کنید OLE چارچوبی است که توسط مایکروسافت توسعه یافته است (در ویندوز 3.1) که به شما امکان می دهد اشیاء را از یک سند در یک برنامه بردارید و آنها را در برنامه دیگر قرار دهید. به عنوان مثال، OLE ممکن است به شما اجازه دهد یک تصویر را از یک برنامه ویرایش عکس به یک سند پردازش کلمه منتقل کنید.
فناوری OLE در ابتدا برای اجازه دادن به پیوند اشیاء بین "اسناد مرکب" یا اسناد ایجاد شد. که از چندین نوع داده پشتیبانی می کند. مایکروسافت از آن زمان OLE را به یک استاندارد گسترده تر، معروف به Component Object Model (COM) توسعه داده است. COM توسط سیستمهای مک، یونیکس و ویندوز پشتیبانی میشود، اما عمدتاً با مایکروسافت ویندوز استفاده میشود. چارچوب COM اساس اکتیواکس (ActiveX) است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد محتوای تعاملی برای وب ایجاد کنند.
تعریف پیوند و جاسازی شی (OLE) در این صفحه یک تعریف پایه نگاشته شده توسط تک بورد است. اگر مایل به ارجاع به این صفحه یا استناد به این تعریف هستید، با شرط درج لینک به این صفحه می توانید از این محتوا استفاده کنید.
هدف تک بورد توضیح اصطلاحات کامپیوتری به روشی است که به راحتی قابل درک باشد. ما برای سادگی و دقت با هر تعریفی که منتشر می کنیم تلاش می کنیم. اگر بازخوردی درباره تعریف پیوند و جاسازی شی (OLE) دارید یا میخواهید یک اصطلاح فنی جدید پیشنهاد کنید، لطفاً با ما تماس بگیرید.
آیا می خواهید اصطلاحات فنی بیشتری یاد بگیرید؟ در خبرنامه روزانه یا هفتگی مشترک شوید و شرایط و آزمون های ویژه را در ایمیل خود تحویل بگیرید.